رستوران مدرن نودل اولگی در یک محله ی سنتی


سازنده رستوران : MARS Studio

مساحت: ۷۹ متر مربع

سال: ۲۰۲۲

عکس ها: استودیو وین

سازنده: Mankind Divided Studio، Mario Tsai

معمار اصلی: ما نینگ

طراح: زیفنگ تان، ژو کی، جیاکسین یانگ، جیهوی ژائو

شهر: چائویانگ

کشور: چین



سخن معمار

از آنجا که این رستوران نودل در داخل جیدیان یوان قرار دارد، مشتری آن را به زبان چینی "اینساید" نامیدند. این پروژه در نزدیکی دروازه جنوبی پکن، جیدیان یوان، قرار دارد که توسط مناطق مسکونی قدیمی احاطه شده است. در فضای تجاری قوی که در سمت شمال قرار دارد، "سرزندگی" موضوع اصلی است که در اطراف پخش می شود. این رستوران جدید توسط یک سرآشپز زن چینی از رستوران میشلن کباب تاسیس شد. نودل شناسی به عنوان رشته ای برای حفظ بافت نودل چینی و در عین حال تلفیق طعم عالی کشورهای دیگر، نشان دهنده مطالعه و در نظر گرفتن طعم نودل برای حفظ بافت نودل چینی است.



طراحی داخلی رستوران

 "تلفیق" نه تنها موضوع رستوران داری است، بلکه نقطه شروع طراحی ما نیز به شمار می رود. سر اشپز اصرار دارد که طعم عالی باید توسط مردم تایید شود. مارس می خواست فضای یک آشپزخانه شهری را ایجاد کند که تعامل بین داخل و خارج را تشویق کند. در داخل، طرح خط زبان های سنتی را به کار می برد. موزاییک سیمانی، کف تیره و دیوار روشن با هم ترکیب شدند و نورپردازی فلزی سیستم سازه مدولار، صندلی های کوچک چوبی را در زیر نورپردازی منعکس می کند.

دیوار آینه ای در داخلی رستوران، فضای داخلی را انعکاس می دهد. فضای داخلی سه تجربه فضایی متفاوت را برای مشتری ها فراهم می کند: یک.نشستن کنار پنجره تاشو برای در آغوش گرفتن زندگی پر نشاط، 2.صحبت کردن با چند نفر از دوستان زیر میز بلند، 3.لذت بردن از اوقات تنهایی کنار دیوار. شور و نشاط زندگی در اولگی، صحنه ای صادقانه از شهری شلوغ است که ماسک زندگی بر چهره زده و بار سنگین آن را بر دوش می کشد.


ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link

رستوران چین موک

مساحت: ۷۰ متر مربع

سال: ۲۰۲۲

عکس ها: یوسوب سانگ

سازنده: بهر ، ال و سی استندل ، تودوکریتال

معماران پیشرو: جون وو چو، یوهوان چو، سانگ سئون گوپ

کشور: کره جنوبی


سخن معماران

این مکان در تقاطع در شاروسوگیل قرار دارد که در آن هم کوچه های باریک هم خیابان های عریض به هم می رسند. قانون برای ایجاد دید بهتر در تقاطع ها وجود دارد که به همان دلیل ساختمان ها را باید به گونه ای ساخت که دارای یک نوع پلان با گوشه برشی باشند، که به عنوان جبهه ساختمان عمل می کند و یک صفحه پنج ضلعی تحریفی ایجاد می کند. ما طراحی خود را با این طرح کف پوش آغاز کردیم.

ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link

رستوران لینگ لانگ

سازنده رستوران : یوهانا میر - گروهبروگ

مساحت : 240 متر مربع

سال : 2020

عکس بردار: یوهانا میر - گروهبروگ

معماران پیشرو : یوهانا میر - گروهبروگ

معماران : فرانک وانگ , میائو ژو , سوفیا فرومل

شهر : پکن

کشور : چین


معرفی رستوران

لینگ لانگ یک رستوران غذاخوری خوب از غذاهای مدرن چینی در پکن است . رستوران لینگ لانگ در طول روز فعال نیست به همین دلیل در طول روز تبدیل به یک استودیو ی می شود . برای جای دادن این دوگانگی , ان ها رستوران را به قسمت های مختلفی تقسیم کردند که توسط مبلمان مختلف دکور شد. فواره گل در مرکز، توسط بخش سلف سرویس احاطه شد .


ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link