تهیه گزارش کارشناسی جواز ساختمان و ارائه به شهرداری

گزارش کارشناسی جواز ساختمان در شهرداری

اگر برای صدور جواز ساختمان در تهران اقدام می‌کنید، لازم است تا یک پروسه قانونی از مراحل مختلف را سپری کنید. تشکیل پرونده اولین مرحله است که پس ‌از آن سلسله فعالیت‌ها و یا وظایف از جانب شما و یا کارشناسان شهرداری انجام می‌شود. یکی از همین مراحل، بررسی گزارش کارشناسی جواز ساختمان است.

مدارک گزارش کارشناسی پروانه ساختمان شامل چه موضوعاتی است؟

بازرس شهرداری وظیفه دارد تا پروژه مورد نظر را از منظر حقوقی و تطابق آن با ادعای موجود در پرونده مطابقت دهد. این کارشناس یا همان بازرس از جانب شهرداری معرفی شده و با هماهنگی مالک در محل پروژه حاضر می‌شود تا مراتب حقوقی ملک از قبیل ابعاد اربعه زمین، عرض خیابان و بنای ساختمان، وضعیت ساختمان‌های مجاور و... را معین سازد.

بازرس حین تهیه مدارک و بازدید از ملک در مورد جزئیات محدوده ساخت‌وساز تصمیم‌گیری نمی‌کند؛ بلکه یک چک لیست از وضعیت کنونی زمین یا همان ملک را در قالب یک گزارش کامل تدوین کرده و به ادارات شهرداری تحویل می‌دهد. در محل شهرداری‌ بررسی گزارش کارشناسی جواز ساختمان بر عهده اداره‌ها از قبیل اداره تراکم شهری و یا اداره بروکف است که با توجه به مستندات قید شده در برگه گزارش بازرسی برای تعیین محدوده ملک با در نظر گرفتن تراکم شهری و یا محدودیت‌های بروکف تصمیم‌گیری می‌کنند.

ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link

همه چیز درباره تشکیل پرونده جواز ساختمان در تهران

همه چیز درباره تشکیل پرونده جواز ساختمان در تهران

اگر قصد دارید جواز ساختمان را در تهران بگیرید و می‌خواهید از ابتدا تا انتها بدون دغدغه‌ای قانونی و مسائل اجرایی جلو بروید، باید از ابتدا به تشکیل پرونده جواز ساختمان بپردازید. تشکیل این پرونده اولین مرحله از فرآیند دریافت پروانه ساختمان است و باید با دقت و هوشمندی مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

تشکیل پرونده جواز را چگونه شروع کنید؟

تشکیل پرونده جواز ساختمان یک مرحله حیاتی در فرآیند دریافت جواز ساختمان در تهران است. اگر به عنوان مالک یک ساختمان جدید قصد دارید تا از ابتدا تا انتها به سرعت و بدون دغدغه‌های قانونی جواز ساختمان خود را دریافت کنید، تشکیل پرونده جواز ساختمان اولین گام است. تشکیل پرونده به این معناست که یک پرونده معتبر و کامل با تمامی اسناد مورد نیاز جهت صدور جواز ساختمان ایجاد می‌شود.

برای شروع تشکیل پرونده جواز ساختمان، ابتدا باید مالکیت بنا را معین کرده و اطلاعات کاملی از موقعیت ملک خود را به شهرداری ارائه دهید. این اطلاعات شامل موقعیت ملک، اطلاعات مالک، مجوزها و دستورالعمل‌های ساختمان می‌شود. این اطلاعات از اهمیت بسیاری برخوردارند زیرا به شما کمک می‌کنند تا به طور دقیق تمام مراحل اجرایی پروژه را آغاز کنید.

ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link

طراحی دفتر کوچک برای کار افرینان جوان - دفتر کار تایلباد

معماران طراحی دفتر : معماران OOTO

مساحت: ۳۲۱ متر مربع

سال: ۲۰۲۲

عکس ها: بای جیحون

طراحان پروژه: سان مین لی، دونگ جین شین

کشور: کره جنوبی


تغییر تقاضا: طراحی دفتر کوچک در داونتاون سئول

اخیراً تقاضای شرکت‌های جوان برای راه‌اندازی بسیاری از دفترها در دل محله داونتاون شهر سئول افزایش یافت است. اگر در گذشته دفتر کار ایده‌آل، دفتری بود که در یک ساختمان بلند در امتداد خیابان اصلی قرار داشت، فضای کاری که شرکت‌های جوان امروزه دنبال می‌کنند، در بسیاری از جنبه‌ها متفاوت است.


ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link

طراحی خانه تابستانی در شهر ساحلی - خانه چپادمالال

معماران خانه تابستانی : نیکلاس پینتو دا موتا

مساحت: 1937 فوت مربع

سال: 2023

عکس ها: خواکین پورتلا

تولید کنندگان: Aluar، Ilva، Shou-Sugi-Ban، ferrum

معماران اصلی: ویکتوریا فالکون، نیکلاس پینتو دا موتا

مدیر ساخت و ساز: Tadeo Itzcovich

پلان سنجی: توماس پارودی

ساخت: فدریکو لویناز

برنامه: خانه تک خانواده

شهر: چپادمالال

کشور: آرژانتین

 پروژه خانه تابستانی

این پروژه شامل ساخت یک خانه تابستانی است که در شهر ساحلی چپادمالال قرار دارد. جایی که مملو از علفزارهای و زمین های کوچک است.

ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link

نکات حقوقی پس از صدور جواز ساختمان در تهران

نکات حقوقی پس از صدور جواز ساختمان در تهران

اگر برای صدور جواز ساختمان در تهران اقدام می‌کنید، با مسیر معین و کاملاً قانون‌مندی روبه‌رو هستید که در آن قرار است تا از بازدید اولیه تا جواز تهیه نقشه و در نهایت مدارک حقوقی و برگه جواز را سپری کنید. قاعدتاً می‌توانیم کل مراحل صدور پروانه ساختمان را در چند بند ساده خلاصه کنیم. با این‌ وجود بسیاری از پروژه‌ها در طی شدن همین مسیر معین با چالش‌های جدی مواجه می‌شوند. این به‌ دلیل آن است که خیلی‌ها کمترین اطلاعی از جزئیات حقوقی مراحل صدور جواز ساختمان و اقدامات پس از آن ندارند. در این مقاله از آس دیزاین به برخی از نکات حقوقی صدور جواز ساختمان در تهران اشاره خواهیم کرد و از برخی چالش‌های جدی در مراحل پس از صدور این جواز صحبت می کنیم.


تا چه اندازه از اعتبار موقعیت کروکی اطلاع دارید؟

بسیاری از مشکلات پس از صدور جواز ساختمان، عدم تطابق نقشه کروکی جواز با مکان مورد نظر ساختمان‌سازی است. اگر قصد ساختمان‌سازی دارید، لازم است بدانید که صدور پروانه ساختمان با توجه به نقشه دقیق براساس کروکی موقعیت جغرافیایی ملک صادر و فقط برای اجرا در همان موقعیت اعتبار دارد.


ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link