بررسی و تایید نقشه جواز ساختمان

کنترل نقشه ساختمان در شهرداری تهران چگونه انجام می شود؟

اگر برای صدور جواز ساختمان در شهر تهران دست به کار شده‌اید، لازم است تا چندین مرحله از جمله کنترل نقشه ساختمان را سپری کنید. هر کدام از این مراحل الزامات خاص خودشان را دارند که بخشی از آنها بر عهده مالک و بخشی بر عهده مقامات و کارشناسان شهرداری است. پس از دریافت مجوز تهیه نقشه می‌توانید پلان ساختمان خود را مطابق با سلایق خود و البته رعایت حد و حدود شهرداری طراحی کنید؛ اما در نهایت باید نقشه‌های تهیه شده به تایید مراجع قانونی در شهرداری منطقه برسند. کنترل نقشه ساختمان در این مرحله انجام می‌شود.

کنترل نقشه ساختمان بر عهده کارشناسان در شهرداری‌ها است. اما به عنوان مالک موظف هستند که مدارک و اسناد مورد نیاز را مطابق دستورالعمل تدوین، تهیه و در اختیار شهرداری قرار بدهید. حالا وقت آن است که در شهرداری‌ها رعایت محدودیت‌ها را در نقشه‌های طراحی و بررسی کنند. در این مقاله از آس دیزاین به کلیاتی از چگونگی کنترل نقشه ساختمان در شهرداری تهران می‌پردازیم.

روند بررسی نقشه‌ جواز ساختمان در واحد کنترل نقشه

فرض کنیم که شما برای دریافت مجوز ساختمان دست به کار شدید و نقشه‌های خود را مطابق با مفاد در مجوز دستور نقشه تهیه کردید و حالا مستندات خود را در اختیار شهرداری گذاشتید. می‌خواهیم ببینیم که در محل شهرداری و برای بررسی نقشه‌ جواز ساختمان یا اصطلاحا کنترل نقشه چه می‌گذرد.

ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد