پرداخت عوارض شهرداری مطابق با ویژگی های ملک

راهنمای جامع پرداخت عوارض

پرداخت عوارض شهرداری در مراحل پایانی اخذ جواز ساختمان قرار دارد و اگر برای ساخت بنایی جدید اقدام می کیند، لازم است تا تمامی این عوارض را پرداخت کنید. در مراحل مختلف سپری شدن جواز ساختمان پس ‌از تأیید نهایی نقشه و قبل ‌از آغاز مراحل صدور جواز ساختمان باید با این نهاد شهری تسویه ‌حساب کنید. این تسویه ‌حساب را مختصر و مفید با عنوان عوارض شهرداری معرفی می‌کنند.

عوارض شهرداری برای جواز ساختمان مبلغی است که باید بابت خدمات شهری پرداخت کنید. شهرداری‌ها صرفاً با تعریف عوارض نمی‌توانند مالکان پلاک‌های ملکی سطح شهر را مجاب به پرداخت هزینه سالیانه کنند. در این‌ صورت سازوکارهایی پیش‌ بینی کرده‌اند تا در مواقعی که شما به اجازه آنها در ساخت‌وسازهای جدید نیاز دارید، برای پرداخت انواع عوارض شهرداری نیز اقدام کنید. صدور جواز ساختمان یکی از همین روش‌های اخذ عوارض سالیانه است. در این مقاله از آس دیزاین به تمامی جزئیات این عوارض پرداخته و با معرفی انواع آنها به روش‌های پرداخت و جزئیات حقوقی آنها می‌پردازیم.

عوارض شهرداری چیست؟

عوارض شهرداری در واقع مبلغی است که شما در ازای خدمات شهری پرداخت می‌کنید. خدمات شهری نیز شامل طیف بزرگی از فعالیت‌های جاری منطقه‌های شهری می‌شود. فعالیت‌ها مانند احداث و مرمت خیابان‌ها، کوچه‌ها، نظافت و حفاظت اماکن عمومی و در کل هر نوع اقدام جهت توسعه شهری است. این خدمات هزینه دارند و سازوکار قانونی پیش‌ بینی ‌شده است تا بخشی از این هزینه‌ها را شما پرداخت کنید. بر این اساس کل هزینه خدمات شهری در یک سامانه جامع تجمیع شده و با عنوان عوارض شهرداری از هر پلاک ملکی جداگانه دریافت می‌شود.

هدف از عوارض شهرداری تأمین بودجه برای ارائه خدمات شهری است و باید این هزینه را شما به عنوان شهروندان همان شهر پرداخت کنید. البته شهرداری نمی‌تواند روش جامعی برای پیدا کردن شهروندان داشته باشد. اما بر فرض اینکه همین شهروندان در خانه‌ها و یا ساختمان‌های اداری و تجاری همان شهر زندگی و یا کار می‌کنند، قاعدتاً روش اخذ عوارض شهرداری را بر روی واحدهای ملکی قرار داده است. در میان واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و حتی صنعتی نیز تفاوتی وجود ندارد و شما به عنوان مالک باید عوارض سالیانه شهرداری را پرداخت کنید.

ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد