تدوین مدارک پیش نویس

مدارک پیش نویس در مراحل جواز ساختمان چه هستند؟

مدارک پیش نویس در مراحل پایانی اخذ جواز ساختمان قرار دارد. در این مرحله همه کارها از قبیل بازرسی، دستور نقشه، طراحی نقشه و حتی تأیید نهایی نقشه و پرداخت عوارض را انجام داده اید و حالا باید پروژه را در فاز عملیاتی آغاز کنید. البته قبل‌ از وارد شدن به فاز عملیاتی نیاز است تا مهندس ناظر برای پروژه شما معرفی شود. تهیه مدارک پیش نویس برای این منظور انجام می‌شود.

مهندس ناظر فرد واسط میان پروژه شما و شهرداری است. این فرد مسئول نظارت بر اجرای تمامی تعهدات قانونی، فنی و مهندسی و رعایت تمامی حد و حدود ساختمانی است. مهندس ناظر مستقیم از جانب شهرداری تعیین ‌شده و قرار است تا در تمام مراحل ساختمان سازی از گودبرداری تا مراحل پایان کار بر صحت انجام تمامی امور ساختمان شما نظارت داشته باشد.

کجا مدارک پیش نویس را ارائه کنیم؟

برای ارائه مدارک پیش نویس به تهیه فرم درخواست ناظر یا همان فرم پیش‌نویس نیاز دارید. این فرم به شکل آنلاین و در سطح دفاتر خدمات شهری عرضه می‌شود.

در اولین قدم باید به مراکز خدمات شهری رجوع کرده و تقاضای فرم مدارک پیش نویس داشته باشید. در این فرم اطلاعات کاملی از پروژه را قید کرده و خودتان را به‌ عنوان مالک معرفی می‌کنید. این فرم نوعی تقاضا از شهرداری برای آغاز مراحل اجرای ساخت پروژه است. پس ‌از تکمیل فرم باید منتظر باشید تا از جانب شهرداری فردی به ‌عنوان مهندس ناظر معرفی شود.

ادامه ی این مطلب جذاب را در سایت زیر بخوانید 

link

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد